Miként tud a Föld ellátni kilenc vagy tízmilliárd embert? Az „intelligens gazdálkodás” fontos része az egzisztenciális kérdés megválaszolásának: rendkívül magas hatékonyság az élelmiszer-termelésben a legújabb technológia célzott felhasználásával, számítógéppel támogatott és – ahol lehetséges – teljesen automatikus módon. A magvakat egyenként és pontosan kell elhelyezni; a gyümölcsöket mechanikus megfogók szedik le gondosan, a műtrágyákat és növényvédő szereket kis adagban és célzottan juttatják ki. Ezekhez a műveletekhez számos kis elektromotorra van szükség, amelyek egyszerre robusztusak és nagy teljesítményűek.
Napjaink globális piacán a steril környezet fenntartása kulcsfontosságú a gyógyszer- és egészségiparban működő gyártók sikere szempontjából. A gyártóüzemek higiéniai körülményei katasztrofális hatást gyakorolhatnak a közegészségre, nem beszélve a mulasztások hírnévromboló és jogi következményeiről. Ezért nem meglepő, hogy a biztonsági előírások egyre szigorúbbak lettek. A szabványos gépelemekre specializálódott norelem ügyvezető igazgatója, Marcus Schneck a higiéniai szempontok szerint megtervezett gépelemek az egészségiparban történő használatának fontosságára világít rá.
Három megatrenddel számol modern mezőgazdaság. Egyrészt: a 2050-ig 9 milliárdra növekvő emberiség egyre több és táplálóbb élelmiszert igényel. Másrészt: az elérhető munkaerő ára felfelé, a képzettségi szintje lefelé mozog. Harmadrészt: a gazdálkodók új generációja egyre kevésbé hajlandó beletörődni a mezőgazdasággal járó kemény munkába. Mindhárom megatrend a mezőgazdaság automatizálásának irányába mutat.
Nem szolgál újdonsággal az iparág iránt érdeklődőknek az, hogy az automatizáció már régóta jelen van a mezőgazdaságban is. Ennek ellenére rengeteg olyan földműveléssel kapcsolatos, többnyire friss terményeket és élelmiszereket érintő tevékenység létezik, amelyek új látásmódot; megfontolt kezelést vagy emberek és állatok közvetlen közelében dolgozó, biztonságos robotokat igényelnek.
A professzionális felhasználók számára értékesített szolgáltató robotok darabszáma 25%-kal növekedett 2015-ben, a forgalom volumene pedig 14%-kal 4,6 Mrd dollárra emelkedett. A 2019-ig szóló előrejelzések gyors növekedést és a 2016–2019 között tartó periódusban összesen 23 Mrd forgalmat vetítenek előre. A professzionális szolgáltató robotok mintegy 53 százaléka a logisztikai egységek közé sorolható. A személyes és háztartási használatra készült szolgáltató robotok piaca 16 százalékkal 2,2 Mrd dollárra növekedett tavaly, a 2019-ig tartó periódusban pedig összesen 22 milliárdos forgalom prognosztizálható.
2018-ra a magánszférában használt szolgáltató robotok száma mintegy 35 millió darabra növekszik. 25 milliós darabszámmal a háztarásokban használt robotok (vákuumtisztítók, fűnyírók, ablakmosók) vezetik majd a háziasszonyok kívánságlistáját. A piac 2015 és 2018 között becsült volumene eléri a 12 milliárd dollárt, ehhez adódik 7,6 milliárd dollár értékben a mintegy kilenc millió szórakoztató- és szabadidős robot.
Több, mint 1700 pályázó közül tartották IDEA 2015 közönségdíjra (IDEA, International Design Excellence Awards 2015 People’s Choice Award) érdemesnek a Tork Xpressnap® Image szalvéta adagolóját az idén 50. jubileumát ünneplő Amerikai Ipari Formatervező Társaság (Industrial Designers Society of America, IDSA a világ egyik legrangosabb, évente megrendezésre kerülő nemzetközi formatervezési versenyén.
Az Európai Unió és Oroszország közötti elhúzódó szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző és az őket kiszolgáló logisztikai cégek. A kérdés ma már nem az, hogy mekkorát veszít az EU az orosz embargón, hanem hogy mekkora és milyen tartós lesz a további piacvesztés mértéke.
Több mint egy éve ismerkedhetett meg a sűrített levegős piac a Bosch Rexroth-ot felváltó Aventics márkanévvel és már az első önálló szervezésű Pneumobil verseny is lezajlott. A pneumatikai piac és a sűrített levegővel hajtott járművek versenyének aktualitásairól Hegymegi István, az Aventics Hungary Kft. kereskedelmi vezetője beszélt a TechMonitornak.
Dr. Reinhold Festge, a Német Mérnöki Szövetség (VDMA) elnöke biztosítottnak látja a német gépipar kétszázalékos növekedését 2015-ben. A bizonytalanság és a kedvezőtlen európai fejlemények ellenére a gépipari vállalatok pozitív érzésekkel távoztak a Hannoveri Vásárról.
Az Azure platformot 2008 őszén mutatta be a Microsoft, és 2010 februárjában vált kereskedelmi szolgáltatássá. A felhőalapú szolgáltatások jelenéről és jövőképéről Budai Péter, a Microsoft szerver üzletágvezetője beszélt a TechMonitornak.
Tovább csökkent a kínai munkaerő-állomány 2014-ben, a trend a jövőben folytatódik és gyorsul, csökkentve ezzel a kelet-ázsiai ország versenyképességét.
Az élelmiszeripari innovációt támogató nemzetközi CAPINFOOD projekt keretében sikeres promóciós kampányt valósított meg a Bay Zoltán Nonprofit Kft. A záró rendezvényre 2014. június 26-án a Chefparade Főzőiskolában került sor. A projekt eredményeit bemutató tájékoztatót az ECOTROPHÉLIA Magyarország 2014 döntője előzte meg.
Az Absolut Vodka világméretű népszerűségét nem egyedül az Advertising Age marketing szaklap szerint a 20. század legjobb reklámkampányának köszönheti. A termék sikerében a nagy körültekintéssel végzett előállítás is jelentős szerepet játszik.
Hogyan lehet fenntarthatóan élelmiszert termelni kisebb területen, és jobban kereskedni - ez áll a kedden Brüsszelben megrendezett Forum for Agriculture (FFA) 2014 című tanácskozás középpontjában.
A nanotechnológiával gyártott élelmiszerekről készített lakossági tájékoztatót a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), mert bár a magyarországi üzletekben még nem forgalmaznak ilyen élelmiszereket, az interneten már elérhetők nano-termékként reklámozott étrend-kiegészítők.
Az Orvina Kft. 2010-es évjáratú Tokaji Zeta borkülönlegessége bizonyult a legjobbnak. Magyarországot Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium társadalmi és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára képviselte idén a BioFach nemzetközi biotermék vásáron.
A Weidenhammer Packaging Group (WPG) a FachPack kiállítás alkalmával komplett portfólióját mutatta be, amely merev, figyelemfelkeltő módon felcímkézett karton- és műanyag fogyasztói csomagolóanyagokat tartalmaz. A cég kiállításon való részvétele a vevőközpontú kényelmi csomagolás köré összpontosul, ami optimális védelmet nyújt az élelmiszerek és egyéb fogyasztási cikkek számára a külső hatások ellen, ugyanakkor a figyelemfelkeltő dizájn is kiemeli a sorból.
A Flexum Kft. munkatársai több mint tízéves lézertapasztalatukkal felismerték, hogy a piac igényli a kisméretű, kompakt, hatékony, gyártósori integrációra plug & play módon alkalmas, széndioxidos lézeres feliratozót.
Az Új Széchenyi Terv keretében több mint 696 millió forint vissza nem térítendő uniós és hazai támogatást nyert el az a projekt, amelynek célja, hogy új típusú, légbefúvásos technikával működő, GPS alapú regisztrációval támogatott hűtőtereket fejlesszenek ki Szombathelyen - közölte Zoller Babett projektmenedzser.