2012. március 06., kedd, 13:08
Címkék: Dubai élelmiszeripai szakkiállítás Gulfood
Idén első alkalommal vett részt hazánk közösségi standdal a február 19-22-én megrendezett dubai Gulfood élelmiszeripari szakkiállításon. A Közel-Kelet legfontosabb ágazati eseménye az elmúlt évek során a világ legjelentősebb élelmiszeripari rendezvényeivel konkuráló szakvásárrá nőtte ki magát.
A 16. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényen idén 150 országból 3800 kiállító vett részt és az előzetesen közölt adatok szerint több, mint 62 000 látogató volt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (Hungarian Investment and Trade Agency – HITA) által szervezett közös standon 6 kiállító vállalat volt jelen személyesen és további 8 élelmiszeripari vállalkozás termékei jelentek meg képviselet útján, köztük fagyasztott zöldségek, gyümölcsök, baromfi termékek, ásványvíz, üdítőitalok, aszalt gyümölcsök és méz. A HITA munkatársai az idei évet a magyar részvétel szempontjából „nulladik évnek” tekintik, így a szerény magyar standon elsősorban a kiállítókkal együtt igyekeztek felmérni a hazai vállalatok termékei iránti érdeklődést és az üzleti lehetőségeket. A négynapos eseményen szerzett tapasztalatok alapján beigazolódott az az előzetes feltételezés, hogy a jó minőségű, megfelelően pozícionált termékek iránt a Közel-Kelettől Indiáig, Dél-Afrikától Közép-Ázsiáig mindenhol van kereslet. Ugyanakkor az Unió határain kívüli piacokon országonként változó élelmiszer beviteli szabályokra, logisztikai feltételekre, üzleti szokásokra kell számítani, így csak a legfelkészültebb exportőrök számíthatnak eseti megrendeléseken túl sikeres és hosszú távú külkereskedelmi kapcsolatokra.
„Korábban már kiállítottunk ezen a vásáron, de nem volt olyan sikeres, mint most. Amikor először megláttam a magyar standot, nem voltam felhőtlenül boldog. Őszintén megmondva, nem a legjobb vásári helyet kaptuk a kiállítás szervezőktől a magyar stand számára, de be kell látni, hogy az először kiállítóknak nem a legfrekventáltabb helyeket adják. Mindezek ellenére nagyon sok komoly érdeklődőnk volt, sokkalta több mint a korábbi években. Ez is mutatja, mennyit fejlődött ez a nemzetközi árubemutató, mennyire fontossá vált a térségben. A vásár csak pár napja fejeződött be, de már túl vagyunk az első konkrét üzletkötésen, és több ígéretes tárgyalást is folytattunk, amelyekből hamarosan szállítások lehetnek. Bízunk abban, hogy a HITA rendszeresen fogja ezzel a kiállítással is segíteni a magyar vállalatokat, mert a rendszeres jelenlét nemcsak jobb standhelyet, hanem nagyobb üzleti lehetőséget is ad a magyar vállalatoknak. A rendszeres jelenlét komolyabbá teszi a magyar vállalatokat az arab vevők szemében, jobban számítanak ránk.” – nyilatkozta Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatótanácsának elnöke, aki személyesen vett részt az eseményen.
A szervezők remélik, hogy jövőre hangsúlyosabb módon lehet jelen Magyarország a Gulfood kiállításon, és ezzel is elősegíti a Nemzeti Külgazdasági Hivatal a hazai vállalatok új piacok meghódítására irányuló törekvéseit.