2022. november 08., kedd, 14:52
Címkék: Farnell környezetvédelem mezőgazdaság verseny
A Farnell a nearBees online platformmal együttműködve segíti a méhészeket helyi méhcsaládok létrehozásában és fenntartásában, valamint a biodiverzitás növelésében Németországban.
A Farnell új szponzori megállapodást és element14 tervezési kihívást indít az electronica kiállítás idején a nearBees online platformmal együttműködve, ami a németországi méhészeket támogatja a helyi méhkolóniák létrehozásában és fenntartásában.
Ettől a hónaptól kezdődően a Farnell öt méhcsaládot támogat Németországban legalább egy éven keresztül, amivel akár negyedmillió mézelő méhet ment meg. Egyetlen kolónia több mint 50 000 mézelő méhből állhat és a méhek kritikus szerepet játszanak a tápláléklánc fenntartásában.
Az összes növény csaknem 80 százaléka és az élelmiszertermelés körülbelül egyharmada a mézelő méhek általi keresztbeporzástól függ. Az ENSZ Környezetvédelmi Programja szerint a világszerte elfogyasztott élelmiszer harmada a méhek beporzásának eredménye.
A szponzoráció mellett a Farnell egy „Mentsd meg a méheket” tervezési kihívást indít november 15-én, kedden az electronica kiállítás C2-es csarnok 101-es standjáról, az Avnet Village-ból. Az element14 közösség tagjait arra kérik, hogy tervezzenek új alkalmazásokat a képfeldolgozásra képes Ardunio MKR1310 és Arduino Pro Nicla kártyák segítségével, hogy segítsenek megoldani a globális méhpopulációkat érintő aktuális problémákat.
„Minden negyedik méhfajt a kihalás veszélye fenyeget, és szeretnénk bevonni az element14 közösséget a válság megoldásába – jelentette ki Dirk Lammers, a Farnell DACH regionális értékesítési igazgatója. – A több mint 800 000 globális taggal rendelkező element14 közösség rendelkezik azzal az erővel és tervezői tehetséggel, hogy olyan új megoldásokat hozzon létre, amelyek fenntarthatják a globális méhpopulációkat. Bátorítani szeretnénk közösségünk minden tagját – a professzionális tervezőmérnököktől a tanárokon és diákokon át az elektronika iránt rajongókig – hogy vegyenek részt ebben a kihívásban.”
A tervezési kihívást hivatalosan Mayer Makes, az element14 közösség videotartalom-partnere indítja el. Az elektronica ideje alatt a Mayer Makes rendszeres élő prezentációkat mutat be az Avnet Village-ban, a C2-es csarnok 101-es standján, amelyek egy prototípus-projekttel segítik a Braulidae (méhtetvek) elleni küzdelmet.
A A nearBees-szel Németország-szerte támogatjuk a méhészeket azáltal, hogy összekapcsoljuk őket a mézkedvelőkkel – mondta Viktoria Schmidt, a nearBees társalapítója. – Így kényelmes és időtakarékos lehetőséget adunk a méz értékesítésére és a méhszponzorálás megszervezésére. Jövőképünk a növekvő méhpopuláció. Nagy örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk a Farnell projektjében, és várjuk, hogy láthassuk a sok innovatív megoldást.”
A legjobb pályázatok tervezői az 50 fődíj egyikét kapják, többek között:
A kihívóknak 11 hetük van arra, hogy megépítsék projektjüket és kvalifikálják magukat; ötször kötelesek blogbejegyzést tenni az elem14 közösségben található Challenge Space-en belül. A nyerteseket 2023. március végéig hirdetik ki.
A „Mentsd meg a méheket” tervezési kihívással kapcsolatos további információkért, valamint a teljes Általános Szerződési Feltételek megtekintéséhez kérjük, látogasson el az element14 Design Challenge oldalára.