Trendek

Utazás a digitalizált termékek világába 1. rész

Három megatrenddel számol modern mezőgazdaság. Egyrészt: a 2050-ig 9 milliárdra növekvő emberiség egyre több és táplálóbb élelmiszert igényel. Másrészt: az elérhető munkaerő ára felfelé, a képzettségi szintje lefelé mozog. Harmadrészt: a gazdálkodók új generációja egyre kevésbé hajlandó beletörődni a mezőgazdasággal járó kemény munkába. Mindhárom megatrend a mezőgazdaság automatizálásának irányába mutat.

Eljött a digitalizált farmok kora

Nem szolgál újdonsággal az iparág iránt érdeklődőknek az, hogy az automatizáció már régóta jelen van a mezőgazdaságban is. Ennek ellenére rengeteg olyan földműveléssel kapcsolatos, többnyire friss terményeket és élelmiszereket érintő tevékenység létezik, amelyek új látásmódot; megfontolt kezelést vagy emberek és állatok közvetlen közelében dolgozó, biztonságos robotokat igényelnek.

2019-re átveszik a hatalmat a robotok

A professzionális felhasználók számára értékesített szolgáltató robotok darabszáma 25%-kal növekedett 2015-ben, a forgalom volumene pedig 14%-kal 4,6 Mrd dollárra emelkedett. A 2019-ig szóló előrejelzések gyors növekedést és a 2016–2019 között tartó periódusban összesen 23 Mrd forgalmat vetítenek előre. A professzionális szolgáltató robotok mintegy 53 százaléka a logisztikai egységek közé sorolható. A személyes és háztartási használatra készült szolgáltató robotok piaca 16 százalékkal 2,2 Mrd dollárra növekedett tavaly, a 2019-ig tartó periódusban pedig összesen 22 milliárdos forgalom prognosztizálható.

A szolgáltató robotoké lesz a világ

2018-ra a magánszférában használt szolgáltató robotok száma mintegy 35 millió darabra növekszik. 25 milliós darabszámmal a háztarásokban használt robotok (vákuumtisztítók, fűnyírók, ablakmosók) vezetik majd a háziasszonyok kívánságlistáját. A piac 2015 és 2018 között becsült volumene eléri a 12 milliárd dollárt, ehhez adódik 7,6 milliárd dollár értékben a mintegy kilenc millió szórakoztató- és szabadidős robot.

Design díjas szalvétaadagoló

Több, mint 1700 pályázó közül tartották IDEA 2015 közönségdíjra (IDEA, International Design Excellence Awards 2015 People’s Choice Award) érdemesnek a Tork Xpressnap® Image szalvéta adagolóját az idén 50. jubileumát ünneplő Amerikai Ipari Formatervező Társaság (Industrial Designers Society of America, IDSA a világ egyik legrangosabb, évente megrendezésre kerülő nemzetközi formatervezési versenyén.

Orosz embargó - konzerválódó magyar piacvesztés

Az Európai Unió és Oroszország közötti elhúzódó szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző és az őket kiszolgáló logisztikai cégek. A kérdés ma már nem az, hogy mekkorát veszít az EU az orosz embargón, hanem hogy mekkora és milyen tartós lesz a további piacvesztés mértéke.

A levegő urai

Több mint egy éve ismerkedhetett meg a sűrített levegős piac a Bosch Rexroth-ot felváltó Aventics márkanévvel és már az első önálló szervezésű Pneumobil verseny is lezajlott. A pneumatikai piac és a sűrített levegővel hajtott járművek versenyének aktualitásairól Hegymegi István, az Aventics Hungary Kft. kereskedelmi vezetője beszélt a TechMonitornak.

Az ipar 4.0 mozgatórugója

Dr. Reinhold Festge, a Német Mérnöki Szövetség (VDMA) elnöke biztosítottnak látja a német gépipar kétszázalékos növekedését 2015-ben. A bizonytalanság és a kedvezőtlen európai fejlemények ellenére a gépipari vállalatok pozitív érzésekkel távoztak a Hannoveri Vásárról.

Cloud first, mobile first

Az Azure platformot 2008 őszén mutatta be a Microsoft, és 2010 februárjában vált kereskedelmi szolgáltatássá. A felhőalapú szolgáltatások jelenéről és jövőképéről Budai Péter, a Microsoft szerver üzletágvezetője beszélt a TechMonitornak.

Egyre gyorsabban csökken a kínai munkaerő-állomány

Tovább csökkent a kínai munkaerő-állomány 2014-ben, a trend a jövőben folytatódik és gyorsul, csökkentve ezzel a kelet-ázsiai ország versenyképességét.

Nagy lehetőségek a jövő élelmiszeripari szakemberei előtt

Az élelmiszeripari innovációt támogató nemzetközi CAPINFOOD projekt keretében sikeres promóciós kampányt valósított meg a Bay Zoltán Nonprofit Kft. A záró rendezvényre 2014. június 26-án a Chefparade Főzőiskolában került sor. A projekt eredményeit bemutató tájékoztatót az ECOTROPHÉLIA Magyarország 2014 döntője előzte meg.

„Absolut siker” az ABB-vel

Az Absolut Vodka világméretű népszerűségét nem egyedül az Advertising Age marketing szaklap szerint a 20. század legjobb reklámkampányának köszönheti. A termék sikerében a nagy körültekintéssel végzett előállítás is jelentős szerepet játszik.

Középpontban a fenntartható élelmiszertermelés

Hogyan lehet fenntarthatóan élelmiszert termelni kisebb területen, és jobban kereskedni - ez áll a kedden Brüsszelben megrendezett Forum for Agriculture (FFA) 2014 című tanácskozás középpontjában.

Nanotechnológia az élelmiszeriparban

A nanotechnológiával gyártott élelmiszerekről készített lakossági tájékoztatót a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), mert bár a magyarországi üzletekben még nem forgalmaznak ilyen élelmiszereket, az interneten már elérhetők nano-termékként reklámozott étrend-kiegészítők.

Magyar sikerek a 25. jubileumi Biofach-on

Az Orvina Kft. 2010-es évjáratú Tokaji Zeta borkülönlegessége bizonyult a legjobbnak. Magyarországot Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium társadalmi és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára képviselte idén a BioFach nemzetközi biotermék vásáron.

Vonzó külső, légmentes belső

A Weidenhammer Packaging Group (WPG) a FachPack kiállítás alkalmával komplett portfólióját mutatta be, amely merev, figyelemfelkeltő módon felcímkézett karton- és műanyag fogyasztói csomagolóanyagokat tartalmaz. A cég kiállításon való részvétele a vevőközpontú kényelmi csomagolás köré összpontosul, ami optimális védelmet nyújt az élelmiszerek és egyéb fogyasztási cikkek számára a külső hatások ellen, ugyanakkor a figyelemfelkeltő dizájn is kiemeli a sorból.

Új magyar lézer: a Flexum feliratozó

A Flexum Kft. munkatársai több mint tízéves lézertapasztalatukkal felismerték, hogy a piac igényli a kisméretű, kompakt, hatékony, gyártósori integrációra plug & play módon alkalmas, széndioxidos lézeres feliratozót.

Közel 1 milliárdból fejlesztenek intelligens hűtőtereket

Az Új Széchenyi Terv keretében több mint 696 millió forint vissza nem térítendő uniós és hazai támogatást nyert el az a projekt, amelynek célja, hogy új típusú, légbefúvásos technikával működő, GPS alapú regisztrációval támogatott hűtőtereket fejlesszenek ki Szombathelyen - közölte Zoller Babett projektmenedzser.

Az SKF és az élelmiszeripar

A fenntarthatóságra és a megújuló energiaforrásokra világszerte növekvő figyelmet fordítanak a gyártók. Az SKF a gyártósorok hatékonyságának növelésével, a fenntartható termelésre irányuló megoldásaival, valamint az élelmiszerek és a munkaerő biztonságának növelésével segíti az üzemvezetőket a hatékonyabb versenyben. Emellett az SKF megoldások hozzájárulnak az élelmiszer-ipari üzemek hulladéktermelésének csökkentéséhez, a víztakarékossághoz és az energiaköltségek csökkentéséhez is.

Magyar siker a kölni szakvásáron

Bejutott a legjobb innovációk közé egy magyar fejlesztésű, csíráztatott szójából készült tofu a világ legnagyobb élelmiszeripari vásárán, a kölni Anugán.

1 2
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek