Környezet

Ajánlott vízgazdálkodási eljárások az élelmiszeripari és italgyártó szektor számára

A víz- és szennyvízrendszerek nem megfelelő kezeléséből adódó, hírnevet érintő és pénzügyi kockázatokkal foglalkozik egy ma közzétett új jelentés. „Az élelmiszeripari folyamatokban használt víz és szennyvíz kezeléséről” című dokumentum az élelmiszeriparban és az italgyártásban használt nagy mennyiségű vizet veszi górcső alá, arra biztatva a vállalatokat, hogy tegyenek többet a kockázatok csökkentéséért.

Vendéglátás 4.0: kevesebb elpazarolt papír és több idő

Kutatások szerint a fogyasztók egyre nyitottabbak az innovatív és fenntartható megoldásokra a higiénia terén is, így ezek alkalmazása hozzájárulhat a vendéglátó és szállodaipari szolgáltatók versenyképességének növeléséhez. Az új generációs professzionális higiéniai eszközökre jellemző, hogy használatuk jelentős idő-, hely- és költségmegtakarítást eredményez a vendéglátók számára, hogy a személyzet munkaideje alatt az eszközök karbantartása, utántöltése helyett valóban a vendéggel foglalkozhasson.

Ipari kézhigiénia? Nem csak az előírások számítanak

Az élelmiszeriparban még a mai modern és automatizált gyártási folyamatok mellett is különösen fontos szerepe van az emberi precizitásnak, és odafigyelésnek. Az egészségügy után ez az az iparág, ahol a legszigorúbb higiéniai követelményeknek kell megfelelni (HACCP, EU szabályozás) és mindemellett a személyzet számtalan higiéniai kihívással is szembesül. A gépek és a környezet tisztán tartása mellett a személyi higiénia elsődleges, hiszen 5-ből 4 fertőzés a kezeinkkel terjed.

A szél hajtja majd a Jack Daniel’s malmára a vizet

Éves villamos energia felhasználásnak 90 százalékát szélenergiából fedezi majd a Jack Daniel’s-t is gyártó Brown-Forman a jövőben. A vállalat célkitűzése, hogy 2023-ra 15 százalékra csökkenti az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását. Ezért is kötött most megállapodást a Kansas államban található Solomon Forks szélfarmmal.

A nyilvános WC-k környékén megbúvó kórokozóktól félünk a legjobban

Nagyon félünk a kórokozóktól, azok közül is leginkább a nyilvános WC-k környékén meglapuló vírusoktól és baktériumoktól – derült ki a Tork friss felméréséből. A megkérdezett magyarok fele még az edzés utáni mosdást is kihagyja, ha nem tartja elég tisztának a nyilvános zuhanyzót, és minden ötödik válaszadó inkább gyalog megy, mintsem hogy elkapjon valamilyen betegséget a buszon vagy a villamoson. Persze van, akit nem riaszt el a fertőzés veszélye: a válaszadó magyar férfiak 30 %-a például ülőke takaró vagy tisztító hiányában is nyugodtan ráül a nyilvános WC-re.

Úttörő lépés a költséghatékony hűtés felé

A Rittal új, Blue e+ berendezéscsaládjával egy teljesen új generációs hűtőegységet fejlesztett ki – egyúttal óriási lépést tett a költséghatékonyság felé. Az új klímák ezen felül rugalmasságukkal, biztonságos működésükkel és könnyű kezelhetőségükkel tűnnek ki.

Stockholm a GE membránjain keresztül tekint a jövőbe

A GE magyar mérnökeinek segítségével valósul meg Stockholm különleges, 14 szigetre épült városának környezettudatos szennyvízelvezetése. A Stockholmi Vízmű a főváros alatt elhelyezkedő, hagyományos szennyvíztisztító telepét úgy modernizálja, hogy az naponta csaknem 500 000 m3 szennyvíz tisztítását teszi majd lehetővé. A világ legnagyobb szennyvíztisztítójához a GE Water & Process Technologies üzletágának oroszlányi gyára szállítja az új berendezéseket.

Fenntartható csomagolás

A Stora Enso új Viewpoint jelentéséből kiderül, hogy azok a kereskedők és márkatulajdonosok, akik teljes mértékben kihasználják a fenntartható csomagolás által nyújtott lehetőségeket, 2-4%-os nettó értékesítésbeli növekedést, valamint 1,0-2,5%-pontos EBIT-árrésnövekedést érhetnek el. A kereskedelmi szektorban különösen fontos tényezővé válik a fenntarthatóság, hiszen az ezredfordulós generáció egyre meghatározóbb fogyasztói csoporttá válik.

Intelligens MEWA törlőkendő-rendszer

A MEWA a felhasználási területeknek megfelelően négy változatban kínál törlőkendőket ügyfeleinek. Egy MEWA törlőkendő saját súlyának akár kétszeresét képes felszívni, ugyanakkor puha textúrájának köszönhetően még a legérzékenyebb eszközök és berendezések tisztítására is tökéletesen alkalmas.

Több mint egymilliárd forintos termékfejlesztés a Sole-Mizo Zrt.-nél

Több mint egymilliárd forintból új, speciális, savanyított tejtermékeket fejlesztett a szegedi Sole-Mizo Zrt., a cég a kutatás-fejlesztéshez (K+F) 480 millió forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Terv pályázatán.

Magyar sikerek a 25. jubileumi Biofach-on

Az Orvina Kft. 2010-es évjáratú Tokaji Zeta borkülönlegessége bizonyult a legjobbnak. Magyarországot Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium társadalmi és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára képviselte idén a BioFach nemzetközi biotermék vásáron.

Vonzó külső, légmentes belső

A Weidenhammer Packaging Group (WPG) a FachPack kiállítás alkalmával komplett portfólióját mutatta be, amely merev, figyelemfelkeltő módon felcímkézett karton- és műanyag fogyasztói csomagolóanyagokat tartalmaz. A cég kiállításon való részvétele a vevőközpontú kényelmi csomagolás köré összpontosul, ami optimális védelmet nyújt az élelmiszerek és egyéb fogyasztási cikkek számára a külső hatások ellen, ugyanakkor a figyelemfelkeltő dizájn is kiemeli a sorból.

Új magyar lézer: a Flexum feliratozó

A Flexum Kft. munkatársai több mint tízéves lézertapasztalatukkal felismerték, hogy a piac igényli a kisméretű, kompakt, hatékony, gyártósori integrációra plug & play módon alkalmas, széndioxidos lézeres feliratozót.

Közel 1 milliárdból fejlesztenek intelligens hűtőtereket

Az Új Széchenyi Terv keretében több mint 696 millió forint vissza nem térítendő uniós és hazai támogatást nyert el az a projekt, amelynek célja, hogy új típusú, légbefúvásos technikával működő, GPS alapú regisztrációval támogatott hűtőtereket fejlesszenek ki Szombathelyen - közölte Zoller Babett projektmenedzser.

Régen nem született ennyire hasznos magyar fejlesztés

A műanyagdarálékok mosás utáni maradványainak újrahasznosításához szükséges eljárás és berendezések kifejlesztését végzi egy 620 millió forintos projekt keretében a Holofon Zrt. a Komárom-Esztergom megyei Annavölgyben.

Napelem a tejüzem tetején

Mintegy 150 millió forintból megépült tejüzemet avatott a Győr-Moson-Sopron megyei Mórichidán a Mórich Kft. Az üzem egyik feladata a társaság saját tejtermelésének feldolgozása, de a későbbiekben azzal is számolnak, hogy a környékbeli termelőktől vásárolnak fel alapanyagot.

Zöld üzem termelékenységcsökkenés nélkül

Magyar Környezettechnológiai Gyártó és Fejlesztő Klaszter alakult hatékony városüzemeltetést szolgáló eszközök kifejlesztésére, gyártására és új eljárások kidolgozására - jelentette be a szerveződés elnöke december 3-án Pécsen.

Az SKF és az élelmiszeripar

A fenntarthatóságra és a megújuló energiaforrásokra világszerte növekvő figyelmet fordítanak a gyártók. Az SKF a gyártósorok hatékonyságának növelésével, a fenntartható termelésre irányuló megoldásaival, valamint az élelmiszerek és a munkaerő biztonságának növelésével segíti az üzemvezetőket a hatékonyabb versenyben. Emellett az SKF megoldások hozzájárulnak az élelmiszer-ipari üzemek hulladéktermelésének csökkentéséhez, a víztakarékossághoz és az energiaköltségek csökkentéséhez is.

Háromszor annyi energia Szikszóról

Új, óránként 20 000 palack kapacitású töltősor működik ez év tavasza óta az energiaital-gyártó Hell Energy Magyarország Kft. szikszói üzemében - jelentette be a cég.

Élet a lóhusbotrány után

Nem csak a rekkenő hőség miatt főhetnek a fejek a csomagolóipar kereken 1500 vállalatánál, hanem azért is, hogy mivel lepjék meg idén ősszel a nürnbergi FachPack mintegy 37 000 látogatóját. Ami biztos: számos innovációra lehet számítani a teljes csomagolási folyamatláncban – ezáltal mind a négy FachPack szegmensben: a csomagolásban, a technikában, a feldolgozásban és a logisztikában is. Emellett húsz fiatal, innovatív vállalat közös standján a (9-es csarnokban) is előremutató fejlesztésekkel találkozhatnak az érdeklődők.

1 2
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
TERMÉK + MEGOLDÁS

Magával ragadó film-, hangzás- és játékélmény? Hódít a Panasonic OLED-je

Média Partnerek